måndag 22 mars 2010

Balanserad lugn och glad!

Det har varit mycket nu och mer lär det bli! Efter en härlig helg hemma i myskläder med undantag för en mysig lördagslunch med goda vänner, stavgång, tussa med tvätt, strykning frösådd, omplantering av blommor allt i egen takt! Måndag föreläsning, om vård på (o)lika villkor, intressant och givande mycket beroende på sällskapet både under föreläsning och vid kaffe och lunch. Eftermiddagens inköpsrunda tillsammans med maken, middag ursvensk, stuvade makaroner och stekt falukorv samt kortspel och tärning. Och därefter en timmes underbar massage hon "min" massör! Fantastisk massör hon har healing i händerna! En timme intensiv massage rygg, ben, huvud, gotteont! Hela kroppen är balanserad, lite yr i huvudet och lite korkad, sömnig om man säger! Hara bestämt mig för att skämma bort mig själv eller ännu hellre ta hand om mig själv, till tandläkaren går jag två gånger om året för att kontrollera tandstatus, frissan var sjätte vecka, läkarbesök en gång om året för adenomet i hjärnan, bilbesiktning en gång om året, däckbyte vid behov, mammografi vid kallelse likaså cytprov, mm, mm så varför skulle jag inte? Självklart! En gång i månaden bjuder jag mig själv på massage, "ontegott", muskelknutor, onda axlar, spända muskler får sin duvning! Av en jätteduktig massös ! Kostar mindre än både tandläkare och frisör! Åh så bra jag mår! En god investering om man så säger :)
Nu är det åter back to basic och allt är som det ska! Inte sliten eller trött! Utan ny kraft fyller kroppen och själen är känns öppen och redo för nya tag!
Livet är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar