lördag 27 mars 2010

Jag är också satt i karantän

av "vår" IT-man! Mannen ringde hem och väckte honom trots att det är lördag och han bara arbetar vardagar! Sen räckte Mannen över luren till mig där jag satt framför den bärbara. Först fick jag börja med att be om ursäkt för att vi ringt så här på lördagen sen fick jag förklara symtom och vad jag gjort. Om jag var imponerad av min insats så kan jag ju säga att det var INTE han!! Ju mer jag förklarade och ju mer han muttrade desto svettigare blev jag och till råka på allt så stod Mannen bakom ryggen på mig och han är lite dålig i magen men tänker inte alltid på att gå undan när vissa saker "sliter sig" om man så säger Så svettig, pinsam med order om att INTE GÖRA NÅGOT MER! lätt illamående pga av "rumsmiljön! kan jag ju inte påstå att den här lördagen började särskilt bra.
Men men nya tag, fick med mig Mannen ner till stan för att handla några saker men tänkte inte på att det var lönelördag. Efter mycket väntande och letande så hittade vi till slut en P-plats (vi borde ha vänt direkt) och gav oss ut i vimlet, herrejösses jag tror att alla Göteborgare var ute ! Det började regna mer och Mannen blev sämre, fick feber och yrsel. Inget blev handlat, vi körde hem och Mannen gick in, själv tog jag min bil och åkte till VF köpcentra, hur j-vla dum får man bli? Jag borde ju fattat att de Göteborgare om inte var i stan var på detta Centrum + säkert alla boenden i kranskommuner också!Det tar vanligtvis 7 minuter att köra + någon minut att parkera tog, idag 25 minuter att köra (köer och omöjligt att vända) + 20 minuter att hitta parkering ! Dessutom var brödet jag lovade köpa till Mannen slut så jag fick åka till ytterligare två andra ställen! Under tiden kände jag att jag också fick feber ! Nu är jag iallafall hemma snuvig, svettig och matt så resten av lördagen blir soffhörnan och en bok! Tror jag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar