tisdag 23 mars 2010

Nu har jag fattat ett beslut


och det känns sååå skönt! Sen är det inte säkert att det går att genomföra det beror på min chef men när jag väl bestämde mig idag kl 07.15 och talade med personalchefen om hon såg några hinder ........ så var det som om livet tog ytterligare en positiv vändning! Återstår bara att tala med min chef när han kommer åter!
Vad jag fattat för beslut???
Jo jag ska gå ner i tjänstgöringsgrad, ska bara arbeta 80 % dvs fyra dagar i veckan! Visserligen kommer detta att påverka pensionen negativt men den dagen den sorgen, jag kanske inte ens får uppleva den dagen, vem vet?
Så gott att få ha mer tid att njuta av tillvaron tillsammans med Mannen, familjen, trädgården, egen tid och också vänja in sig om så är på att så småningom vara ledig heltid!
För att lyda ett gott råd från personalchefen så ska jag ansöka om tjänstledighet till att börja med och det var ett bra förslag!Känna efter och se konsekvenserna av detta.
Alltså ska jag nu resa mig från stolen gå in till chefssekretraren och boka in möte nästa vecka!!!!!

2 kommentarer: