tisdag 2 mars 2010

Mannen

tänkte sig att banta inför bröllopet. Flygvärdinnediet! Det höll på att sluta med separation!Blodsockret sjönk och isamma takt sjönk humöret! 0-punkt är positivt kan jag säga! När jag vaknade på min födelsedag och vände mig om och frågade vänligt "Godmorgon, hur mår du?" fick jag ett snäsigt svar "fy fan vad du tjatar!!!" ?????? Va? Jag fyller år!!! Ingen blomma ingen bricka med kaffe och smörgås! Istället möttes jag av " Fy fan vad du tjatar!!" Och värre blev det! Packade nästan väskan och gav mig av men så talade jag med sonen och han började skratta! "Men snälla mamma du vet ju hur jag fungerar! Numera så tvingar jag mig att äta en banan när blodsockret sjunker annars kan man inte ens tala med mig! " Självklart nu kom jag ihåg hur det var!
Nu har Mannen gått över till LCHF diet, han trodde inte på det, stämmer inte med något han lärt sig eller har läst . Men i morse efter två dagar ,LCHF hoppade han jämfota! 1 kg mindre trots bacon och omelett på två ägg och grädde, mat som är mättad på proteiner, fett och innehåller mindre än 5 gram kolhydrater på 100 gram mat! Nu har vi glädje igen i huset ! Skrattar, spelar kort, tärning, lyssnar på musik, och myser som vanligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar